Constructorul nipon Honda va rechema în service în total aproape 2,7 milioane de automobile, în urma problemelor descoperite la sistemele de airbag pentru mai multe modele din care fac parte inclusiv Civic sau Accord, informează Bloomberg.
Deşi iniţial erau anunţate spre rechemare 1,8 milioane de unităţi, inginerii de la Honda au descoperit că alte 917.000 de maşini au probleme la nivelul presiunii airbag-urilor, a precizat Keitaro Yamamoto, purtătorul de cuvânt al producătorului japonez, precizând totodată că este cea mai mare rechemare din istoria companiei pentru defecte legate de siguranţă.
În momentul de faţa, sistemul de umflare al airbagului foloseşte prea multă presiune, ceea ce poate provoca deteriorarea airbagului şi poate duce la rănirea sau decesul pasagerilor, a precizat Honda.
Măsura de rechemare este o lovitură de imagine puternică pentru compania japonează, singurul producător auto major care a raportat un declin al vânzărilor pe piaţa din Statele Unite ale Americii. După anunţ, acţiunile Honda au scăzut cu 0.2 % pentru a închide la o valoare de 2,478 yeni pe Bursa de Valori din Tokyo, compania majorându-şi astfel scăderea totală la 23 procente pe anul 2011.
Mai mult de 90 la sută din maşinile afectate sunt din Statele Unite ale Americii, iar modelele includ Accord, produs între 2001 şi 2002, Civic produs între 2001 şi 2003, Odyssey produs între 2001 şi 2003, CR-V produs între 2002 şi 2003, Acura TL 3.2 produs între 2002 şi 2003, cât şi Acura 3.2 CL produs în 2003. (Antonio Glodeanu)
Constructorul nipon Honda va rechema în service în total aproape 2,7 milioane de automobile, în urma problemelor descoperite la sistemele de airbag pentru mai multe modele din care fac parte inclusiv Civic sau Accord, informează Bloomberg.
Deşi iniţial erau anunţate spre rechemare 1,8 milioane de unităţi, inginerii de la Honda au d