La solicitarea Comisiei Europene, 28 de mari companii IT&C au format o coaliţie al cărei scop ar fi „transformarea internetului într-un mediu mai adecvat şi mai sigur pentru copii”. Se regăsesc nume importante din industrie, între care Apple, Deutsche Telekom, Facebook, Google, LG, Microsoft, Nokia, Orange, Telefonica, Vivendi, Vodafone etc. Concret, rezultatul acestei colaborări ar trebui să se regăsească în facilitarea raportării conţinuturilor periculoase, asigurarea unor parametri de confidenţialitate adecvaţi vârstei şi oferirea unor opţiuni mai variate pentru controlul parental.
Contextul actual, conform statisticilor UE, cerea luarea unor măsuri în acest sens. În medie, în Europa, copiii încep să utilizeze internetul în jurul vârstei de 7 ani. 38% dintre copiii cu vârste între 9 şi 12 ani care folosesc internetul afirmă că au un profil pe o reţea de socializare, în pofida restricţiilor de vârstă impuse. Peste 30% dintre copiii care utilizează internetul o fac prin intermediul unui dispozitiv mobil, iar 26% prin intermediul consolelor de jocuri.
Un studiu recent realizat de compania românească de securitate informatică BitDefender arăta că peste jumătate dintre copiii hărţuiţi online au fost grav afectaţi, suferind stări de violenţă, mânie, tristeţe sau apatie. Per ansamblu, 89% dintre părinţii participanţi la sondaj au declarat că micuţii lor le-au vorbit despre forme de hărţuire online (cyberbully-ing). Fenomenul de Cyberbully-ing este o formă de agresiune virtuală, care se manifestă prin ameninţări, hărţuire, umilire sau comportamente violente îndreptate asupra unei victime în mediul online, fie pe platforme virtuale, prin programele de mesagerie instantă sau pe e-mail. „Această nouă coaliţie trebuie să pună la dispoziţia copiilor şi a părinţiilor mijloace de protecţie transparente şi consecvente pentru a putea beneficia pe deplin de avantaje