Aproape 50 de cadre didactice au participat, la mijlocul săptămânii trecute, la lucrările simpozionului „Didactica limbii române pentru minorităţile naţionale”, eveniment găzduit de aula Liceului Teoretic „Bolyai Farkas” din Târgu-Mureş.
Propunere veche de doi ani
Simpozionul a fost structurat pe două secţiuni, „Experienţe didactice la nivel gimnazial” şi „Experienţe didactice la nivel liceal”, iar la final a avut loc dezbaterea „Ruptură versus continuitate la trecerea de la un ciclu educaţional la următorul.” De asemenea, în cadrul manifestării a fost inaugurat şi un cabinet nou de limba şi literatura română. „Mă bucur că ceea ce ne-am propus am realizat. Propunerea a venit de acum doi ani şi până la urmă am reuşit să inaugurăm cabinetul de limba şi literatura română şi am convocat totodată acest simpozion, tema aleasă de colegi fiind deosebit de importantă deoarece vine în întâmpinarea prevederilor noii Legi a Învăţământului. Pe de altă parte, prea puţin s-a vorbit despre această problematică a predării limbii române în clasele cu minorităţi”, a declarat prof. Balint Ştefan, directorul Liceului Teoretic „Bolyai Farkas.”
Susţinere din partea ISJ Mureş
În aula Liceului Teoretic “Bolyai Frakas” au fost prezente şi profesoarele Illes Ildiko şi Aurora Stănescu, reprezentantele Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Mureş, care au subliniat importanţa simpozionului pentru asigurarea unui act educaţional de calitate. “Cred că a sosit momentul ca împreună să ne putem sfătui pentru a găsi cele mai moderne şi eficiente metode pentru învăţarea copiilor în limba care este foarte importantă pentru ei”, a afirmat prof. Illes Ildiko, inspector şcolar general adjunct. „Nu este întâmplătoare întâlnirea noastră aici pentru că tot ceea ce ţine de contextul acesta deosebit, al predării limbii şi literaturii române, de legătura aceasta interioară pe care noi