Aproape o treime dintre internauţii români au cumpărat online în ultimul an, dar cei mai mulţi au ales să plătească la livrare. Românii au din ce în ce mai multă încredere să facă achiziţii de pe internet, arată ultimul studiu realizat de GfK România.
Astfel, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, s-au înregistrat cu 14% mai multe tranzacţii online prin card bancar. De asemenea, 28% din utilizatorii de internet din mediul urban au făcut cumpărături online în ultimul an, aproape un sfert dintre ei apelând la această metodă măcar o dată pe lună.
Totuşi, românii rămân fideli plăţilor cu bani gheaţă. 83% din cumpărători au declarat că au plătit ramburs, la ridicarea produsului, iar 28% au preferat şi cardul bancar. Achiziţiile online rămân preferate de către tineri, 37% din cumpărături fiind făcute de către cei cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani. Procentul scade invers proporţional cu vârsta: 31% au între 25 şi 34 de ani, iar 26%, între 34 şi 44 de ani.
Proporţia dintre femei şi bărbaţi este aproximativ egală, iar locuitorii din Bucureşti şi cei cu studii superioare au avut cea mai mare pondere a cumpărăturilor: 36%, respectiv 40%. Cei din Capitală rămân campioni şi în privinţa tranzacţiilor cu cardul, 80% din acestea fiind realizate de către ei.
Electronicele domină
Internetul rămâne spaţiul unde se vând cel mai bine electronice. Astfel, locuitorii din mediul urban comandă în special electronice, electrocasnice, telefoane, îmbrăcăminte, cărţi şi DVD-uri. „Rolul internetului pentru cumpărarea de produse merge dincolo de comanda online.
Foarte mulţi consumatori se informează de pe internet în legătură cu alegerea pe care intenţionează să o facă, apoi, o parte cumpără produsele din magazinele tradiţionale", a explicat Traian Năstase, online project manager la GfK România. Studiul a fost realizat pe un eşantion de 671 de persoane