O firmă din Franţa plănuieşte să renunţe la folosirea e-mailului în cadrul companiei în doi ani, din cauza lipsei de eficienţă a sistemului. Compania de servicii IT Atos Origin se declară asaltată de numărul prea mare de mesaje electronice venite zilnic.
Pentru a contrabalansa această decizie şi de a păstra comunicarea internă la cote înalte, firma se va baza numai pe serviciile de mesagerie instantă sau documente de tip „wiki", care pot fi editate de mai mulţi utilizatori.
Şeful Atos, Thierry Breton, a declarat pentru „Wall Street Journal" că nu a mai trimis un e-mail de trei ani, deoarece e-mailurile nu pot înlocui cuvântul vorbit sau scris în direct. „Dacă oamenii vor să vorbească cu mine, să îmi dea un mesaj instant sau un sms pe telefon", a declarat Breton.
Breton estimează că 10% din cele 200 de mesaje zilnice primite de angajaţii săi pe mail sunt folositoare, iar 18% sunt pur şi simplu spam. De asemenea, el a declarat că managerii petrec în medie, de la 5 la 20 de ore pe zi citind şi răspunzând la e-mailuri.
Decizia firmei de a renunţa treptat la folosirea poştei electronice a avut rezultate pozitive. Volumul intern de mesaje a fost redus cu 20% în doar şase luni.
Specialiştii de comunicare pe internet au fost intrigaţi şi interesaţi de acestă decizie. „Hotărârea Atos este poate cea mai clară încercare de a se renunţa la mail la locul de muncă. Va fi interesat de văzut ce alte organizaţii mari vor călca pe urmele firmei franceze", a declarat şeful firmei BonitaSoft, Miguel Valdes Faura, citat de CNN.