"Avea o maiestrie perfecta, desena fantastic. A lucrat cu regizorii cei mai reprezentativi ai acelei perioade (anii '20-'30, n.red.), intr-un moment de pionierat pentru teatrul romanesc, cand noile montari se realizau cu ambitii foarte mari. A fost un desenator perfect si iata ca in aceste desene scenografice vezi si stangacie si perfectiune, doar pentru ca asa sugera textul dramatic. Opera sa scenografica este diferita de opera picturala, sunt doua lucruri diferite. Prin pictura cred ca a incercat sa cunoasca tara care l-a adoptat cu o maestrie fantastica, iar prin scenografie si desen s-a exprimat pe el asa cum era, rafinat, cultivat, inversunat si vesel". Asa il descrie pe George Lowendal Viorica Petrovici, cea care a dat viata expozitiei "George Lowendal - un aristocrat in luminile rampei", gazduita de Ambasada Romaniei la Paris.
Cum a reusit Ariadna Lowendal, nepoata artistului, sa restituie timpului prezent o opera care altfel ar fi ramas in albumele de familie, cum se vede opera lui George Lowendal prin ochii unui scenograf al zilelor noastre si de ce vorbim astazi despre "maiestria perfecta" a unuia dintre pionerii scenografiei romanesti aflati dintr-un interviu cu Viorica Petrovici, scenograf la Opera Romana si curatorul expozitiei de la Paris.
CLICK PE POZA PENTRU GALERIA FOTO. Cum a fost lucrul la expozitia George Lowendal si cum ati selectat lucrarile din expozitie?
Cand ma gindeam la aceasta expozitie imi imaginam toata lumea aceea sofisticata din Paris care are de ales intre atatea evenimente culturale, vedeam o expozitie foarte rafinata… Am ales culoarea panourilor, sa fie foarte discreta, apoi lucrarile… Ma intrebam cum s-ar simti Lowendal in Parisul pe care nu l-a vizitat niciodata. Sunt sigura ca el poate ar fi dorit sa joace in acest palat (Palatul Béhague, care a gazduit expozitia - n.red.) o piesa pentru care ar fi