Într-o lume a modei în care tendinţele se schimbă la 180 de grade cât ai bate din palme, ce poate fi mai important decât noutatea? Giorgio Armani răspunde sec: perfecţiunea.
Până şi vintage-ul are termen de expirare. Aşa că nu trebuie să ne mai mirăm deloc atunci când, în decembrie 2011, auzim fraze care sfidează logica precum „Anii '60 sunt din sezonul trecut".
Lumea modei se hrăneşte cu inovaţie şi noutăţi. Şi tocmai această efemeritate a lucrului pe care-l cumperi astăzi şi peste trei luni e deja „fumat" pune în mişcare rotiţele unei industrii a luxului de sute de miliarde de euro (şi, pe lângă aceasta, o industrie paralelă a pieselor contrafăcute în valoare de mii de miliarde de euro). Când noutatea este combustibilul, căutarea ei devine un scop în sine. Nu şi pentru Armani.
Pentru casa italiană, inovaţia nu este un obiectiv, ci un mijloc de a ajunge la singura destinaţie urmărită: perfecţiunea. Într-o lume îndrăgostită de „temporar", goana după „veşnic" te poate costa. Casa italiană de modă Giorgio Armani sfidează însă orice strategie „de manual" într-ale modei şi rezistă de aproape patru decenii în fruntea listei „must-have". Cu o determinare de doctor şi viziune de industriaş, italianul care dă numele casei de modă a construit un imperiu. Şi, aşa cum învăţăm mai devreme sau mai târziu, nimic nu este întâmplător.
De la medicină la modă Armani susţine că scopul creaţiilor sale este atingerea perfecţiunii absolute
Giorgio s-a născut la 11 iulie 1934 în oraşul industrial Piacenza din nordul Italiei. În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, regiunea era bombardată foarte des şi, după ce a suferit arsuri în urma unui astfel de atac, Giorgio a fost nevoit să petreacă 40 de zile în spital. Episodul l-a făcut să-şi dorească o carieră de doctor. Familia Armani s-a mutat în 1949 la Milano, unde Giorgio a studiat timp de doi ani Medicina,