În ciuda faptului că procurorii Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au informat că şoferul tirului implicat în accidentul rutier din data de 9 iulie 2007, soldat cu decesul a trei constănţeni, a avut un comportament ce a afectat siguranţa circulaţiei rutiere, individul are, în continuare, dreptul de a conduce un automobil pe drumurile publice. Instanţa care a decis să ia o asemenea hotărâre este Judecătoria Brăila, ieri magistraţii analizând, pentru a patra oară, dosarul cauzei.
Conform Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la data de 9.07.2007, în jurul orelor 7.20, Aurel Ciocan, din Medgidia, se deplasa pe autostrada A2, din direcţia Constanţa spre Bucureşti, la volanul unui autotren, deplasarea făcându-se în condiţii meteo favorabile şi pe un carosabil uscat. „La kilometrul 20, pe banda a II-a a autostrăzii, s-a înscris în depăşirea autotrenului autoturismul marca Dacia 1310. După deplasarea în paralel pe distanţa necesară depăşirii autotrenului, autoturismul s-a reînscris pe banda I, în faţa acestuia şi, în timp ce ambele vehicule se deplasau pe aceeaşi bandă, autoturismul a fost lovit, în partea din stânga spate, cu partea din dreapta faţă a capului tractor. În urma impactului, autoturismul a fost iniţial împins către înainte, pe o distanţă de aproximativ 43 de metri, după care a efectuat o rotire către dreapta, a traversat banda de urgenţă şi a căzut în şanţ, orientat cu partea din faţă către Constanţa, în direcţia opusă deplasării iniţiale. La scurt timp, autoturismul Dacia a luat foc şi, după ajungerea în şanţ, rezervorul acestuia a explodat, iar toţi ocupanţii, încarceraţi în interior, au decedat", au mai concluzionat anchetatorii. În urma cercetărilor, aceştia au mai spus că accidentul rutier s-a produs ca urmare a faptului că inculpatul Ciocan a avut un comportament ce a „afectat siguranţa circulaţiei, n