UPDATE: Asociaţia Română a Băncilor (ARB) a fost sesizată că unele bănci au fost avertizate că o posibilă breşă de securitate la un procesator european ar fi condus la dezvăluirea unor informaţii legate de tranzacţiile efectuate cu unele carduri, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei.
Conform Comisiei de Carduri din cadrul ARB, nu ne aşteptăm ca posesorii de carduri să fie afectaţi. Dacă se constată tranzacţii suspecte, clienţii trebuie să se adreseze băncilor emitente pentru clarificarea suspiciunilor.
Departamentele de monitorizare a fraudei din cadrul băncilor au luat măsuri pentru depistarea eventualelor incidente şi urmăresc cu tenţie tranzacţiile efectuate pe carduri, disponibilităţile băneşti ale clienţilor fiind în siguranţă.
În urma întrebărilor primite de la mass-media, Direcţia Marketing şi Comunicare CEC Bank este abilitată să facă anumite precizări, conform unui comunicat de presă remis redacţiei.
Banca a primit sesizări oficiale conform cărora informaţiile aferente unui număr de carduri emise de instituţii financiare din ţara noastră şi din străinatate au fost posibil compromise la nivelul unei baze de date internaţionale. În scopul protejării disponibilităţilor băneşti ale clienţilor şi în conformitate cu prevederile contractuale, CEC Bank a aplicat măsura de blocare şi re-emitere card şi cod PIN, fără cost, pentru un număr de carduri din portofoliul propriu.
Banca îşi cere scuze pentru inconvenienţele create, dar în conformitate cu cele mai sus menţionate, acţiunea are ca scop protejarea clienţilor băncii în faţa unor eventuale pierderi financiare.
Banca mai menţionează că atacul nu a vizat doar cardurile CEC Bank şi nu se datorează eventualelor vulnerabilităţi ale sistemului operat de bancă, iar disponibilităţile băneşti ale clienţilor sunt în siguranţă.
F. A. UPDATE: Asociaţia Română a Băncilor (A