Pentru al doilea an, în România, s-au decernat premiile Top Gear. În acest an, premiile au mers către Ferrari, Opel, Ford, Mercedes, Range Rover, BMW, Audi, Lamborghini, Citroen, Volkswagen, Kia.
La capătul unui an întreg, după ce au testat sute de maşini, Top Gear îşi celebrează, în stil propriu, fără vren juriu scrobit, doar cu oamenii din echipă, alături de Clarkson, Hammod şi May, maşinile pe care le-a criticat şi pe cele pe care le-au admirat.
Iată câştigătorii din 2011 şi explicaţiilor experţilor de la Top Gear:
MAŞINA ANULUI&SUV-UL ANULUI - RANGE ROVER EVOQUE
Mulţi au crezut că a produce lux pentru mase e o luptă în amonte, destinată din start eşecului. Pe urmă, însă, a apărut Evoque, şi totul s-a schimbat. Iar când tot acel lux accesibil vine în interiorul unui off-road-er capabil, avem toate ingredientele pentru SUV-ul anului 2011.
CEL MAI BUN INTERIOR - AUDI S8
În anul 2011 după Hristos, e greu să mai găseşti interioare de proastă calitate. Şi totuşi, interiorul lui Audi S8 reuşeşte să iasă în evidenţă prin ergonomie, design şi funcţionalitate cam în acelaşi mod în care s-ar remarca Monica Belucci la un concurs de Miss. OK, fetele sunt mişto, dar tu ştii unde te-ai duce...
CEA MAI INTELIGENTĂ MAŞINĂ COMPACTĂ - FORD FOCUS
Noul Ford Focus devine un fel de Clasa S în segmentul său, pentru că vine plin de tehnologie inteligentă - genul de dotări care pe Stig l-ar face să mănânce cretă de nervi, dar care pentru un şofer normal sunt mană cerească.
BREAK-UL ANULUI - FERRARI FF
Are trei uşi, sistem start/stop, o banchetă rabatabilă fracţional şi suficient spaţiu în portbagaj pentru o mică vacanţă. Totuşi, are şi un V12 de aproape 6,3 litri, cel mai mare motor montat vreodată într-un Ferrari. Da, concediul va fi scurt, dar va cuprinde toată Europa...
MAŞINA ANULUI DUPĂ RICHARD - BMW SERIA 1 M COUPE
Cea