Partidele s-au pregătit şi mediatic pentru alegerile de anul viitor. Din cele 52 de licenţe de televiziune acordate de CNA în 2011, majoritatea aparţin unor companii finanţate, pe faţă sau ocult, de oameni politici locali, care luptă în 2012 pentru mize electorale importante.
O analiză a „României libere" arată că în cursul anului pre-electoral 2011, Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a acordat 52 de licenţe pentru televiziuni care transmit prin cablu sau satelit. Cum marea majoritate sunt asociate cu oameni politici locali, se ridică întrebarea legitimă dacă acestea vor putea transmite informaţii obiective sau vor fi simple instrumente de propagandă. TRANSILVANIA
Mogulii din grupul de la Cluj
Apropierea anului electoral a adus o regrupare a forţelor media în Ardeal. Lideri ai USL, ai PDL, dar şi cei ai UDMR încearcă să obţină o poziţie cât mai bună pe piaţa media. Clujul pare să fie în epicentrul tuturor acestor mişcări, mai ales că arestarea preventivă a primarului PDL Sorin Apostu a relansat bătălia politică ce părea să fie câştigată dinainte de partidul condus de Emil Boc.
La Cluj-Napoca, cea mai importantă mişcare a fost făcută de doi foşti vicepreşedinţi la nivel naţional ai PSD - şi foşti miniştri în cabinetul condus de Adrian Năstase - care au cumpărat mai multe instituţii de presă. Este vorba de fostul vicepremier Ioan Rus şi de fostul ministru al Informaţiilor Publice, Vasile Dâncu. Cei doi, asociaţi cu finanţatorul echipei de fotbal CFR Cluj, Arpad Paszkany, care până în anul 2009 a fost unul dintre principalii sponsori ai PDL, au fondat un nou trust de presă. Acesta include site-urile www.domnulprimar.ro şi www.cdradio.ro, cotidianul „Servus Cluj" şi săptămânalul local „Mesagerul de Cluj". Însă piesele de rezistenţă sunt două televiziuni. Televiziunea locală NCN va fi redenumită Transilvania Live şi ar urma să devină o t