Costel Postolache, PhD, MBA, CPM, AFAMI, MCIM, a lucrat foarte multă vreme în sistemul editorial, a fost business consultant, director general al unor edituri. În prezent, este managing partner la librariedeafaceri. De aici a început discuţia noastră.
-După ce ai lucrat ani la rând, să nu spun decenii, în lumea editorială, ai deschis o "librariedeafaceri". De ce?
- Poţi să spui decenii, s-au adunat deja două. În această perioadă m-am aflat cel mai adesea în tabăra editorilor, dar am avut şi experienţe semnificative în serviciile de distribuţie de presă şi carte la nivel naţional. Nu voi abandona publishingul privit ca generare de conţinut. Librariedeafaceri este un concept de generare şi vânzare de conţinut pe orice suport, de la libraria tradiţională la magazinul online, de la cartea tipărită la corespondentul virtual, de la training la consultanţă. Conceptul carte şi-a extins înţelesul, a devenit conţinut. Formatul tipărit a încetăţenit cuvântul carte, dar extensia conţinutului în virtual face să acceptăm şi e-book-ul şi orice altă formulă de transmitere a unui conţinut. Conceptul de publishing şi-a schimbat înţelesul de asemenea. Editor este şi marea casă producătoare de carte, dar şi cel care postează pe un blog.
Conceptul de piaţă de carte şi-a modificat şi el înţelesul. S-a globalizat, a schimbat şi a încorporat noi formate şi suporturi, s-a deplasat spre extreme, acceptând în aceeaşi măsură blockbusterele globale şi exemplarele adresate pieţei de un singur client. Cartea este ultimul vestigiu al culturii imprimate pe un suport, care pătrunde în lumea digitală. Revoluţia care afectează acum industria cărţii este aceeaşi care a marcat acum 30 ani industria fotografică şi fonografică.Această nouă paradigmă a publishingului cere o nouă regulă a jocului şi un nou tip de jucători. Mulţi dintre cei vechi, cu merite remarcabile şi cu o