Piata auto premium a crescut anul acesta cu circa 20% fata de anul trecut, la aproape 5.200 de unitati, iar pentru 2012 estimarile sunt un avans de cel putin 25-30%, a declarat pentru Wall-Street.ro Dana Cortina, directorul general Porsche Inter Auto Romania, companie care a preluat importul si distributia marcii Porsche de la Porsche Romania.
Piata auto premium a fost in 2008 de peste 9.500 de unitati, in 2009 de circa 4.200 de unitati, iar in 2010 de aproape 4.400 de masini, potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Porsche Inter Auto Romania face parte din reteaua proprie de retail a Porsche Holding Austria pentru marcile concernului Volkswagen, retea ce isi desfasoara activitatea sub numele Porsche Inter Auto GmbH.
„Trendul pietei auto este descrescator, anul acesta probabil ca vor fi cu 10% mai putine masini noi vandute decat au fost anul trecut, in schimb piata premium a urcat cu circa 20% comparativ cu anul 2010. Pentru anul viitor ne asteptam la o crestere de cel putin 25-30% a pietei premium”, a declarat Cortina.
Preluarea importului marcii germane Porsche a saltat afacerile Porsche Inter Auto Romania anul acesta.
„Porsche Inter Auto Romania a avut un an foarte bun, cresterea fata de 2010 a fost de 25%. Compania a avut anul trecut o cifra de afaceri de 111 milioane de euro, iar estimarile pentru anul acesta sunt 145 de milioane de euro. Cresterea se datoreaza in mare parte preluarii importului si distributiei marcii Porsche, insa am avut o crestere sanatoasa si la marcile de volum. Cea mai bine vanduta marca de catre Porsche Inter Auto ramane Volkswagen, urmata de Skoda. Modelul cu cel mai mare volum ramane Octavia”, a precizat Cortina.
Vanzarile marcii premium sport Porsche in Romania au crescut anul acesta cu 26%, la 100 de unitati. Circa 70% dintre comenzi au fost Cayenne.