Apple îşi păstrează poziţia de lider în clasamentul vânzărilor de tablete electronice, deşi în trimestrul al treilea al anului 2011 cota de piaţă a firmei californiene a mai scăzut. Ultimele cifre ale firmei de cercetare şi analiză IDC arată că iPad-ul deţine 61,5%, faţă de 68,3% în trimestrul doi.
În ultimul trimestrul, livrările de tablete iPad au crescut de la 9,3 milioane în a doua parte a anului la 11,1 milioane în acest trimestru.
În comparaţie, cel mai apropiat competitor, scrie site-ul 9to5mac.com, este Samsung, cu o cotă de zece ori mai mică. Astfel, sud-coreenii deţin 5,6% din piaţa de tablete, una care este în continuă creştere. Trimestrul trei a marcat o îmbunătăţire de 23,9% a vânzărilor, numărul total de gadgeturi vândute fiind de 18,1 milioane de unităţi, cu 264,5% mai mult decât aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cu toate acestea, ultimul trimestru al anului ar putea schimba din nou faţa acestei pieţe în continuă creştere. Conform celor de la Morgan Stanley, tabletele Android ar putea creşte de la 33,2% la 40,3%, în acest clasament intrând şi „tabletele media", Amazon Kindle Fire şi Nook Tablet.