În ciuda crizei, fabricanţii de automobile inovează mai mult ca oricând. Dacă prima decadă a secolului XXI a adus o reducere semnificativă a consumului de carburant şi a poluării, precum şi o concentrare asupra sistemelor de siguranţă, al doilea deceniu începe sub semnul sistemelor considerate până acum câţiva ani drept science fiction. Iată o scurtă trecere în revistă a tehnologiilor care vor apărea pe maşinile de serie în următorii ani.
Maşinile care parchează singure
Tehnologia ar fi trebuit să fie doar la îndemâna celor foarte bogaţi. Iată însă că ea acum se regăseşte şi pe maşini de volum oferite de Ford, Opel sau Volkswagen, iar în curând va deveni la fel de obişnuită cum sunt astăzi senzorii de parcare. Maşina poate efectua singură manevrele pentru parcarea laterală, după ce şoferul activează dintr-un buton sistemul şi se poziţionează corect faţă de locul de parcare. Tot ce îi rămâne de făcut celui de la volan este să regleze viteza din pedala de acceleraţie şi cea de frână. Deşi deocamdată sistemul este relativ lent, în cazul celor care au fobie faţă de parcarea laterală el este o soluţie foarte bună.
Maşinile care frânează şi repornesc automat
Astăzi sistemele de frânare automată au evoluat atât de mult, inclusiv ca preţ, încât sunt oferite şi la maşinile de clasă compactă sau MPV-uri. Sistemul bazat pe radar reglează automat distanţa faţă de maşina din faţă, atunci când pilotul automat este activat. Şoferul stabileşte o viteză maximă pentru maşină, iar aceasta va accelera automat pentru a urmări maşina din faţă sau atunci când cel de la volan intră în depăşire, până la viteza limită. În cazul în care se reintră în spatele altei maşini care rulează cu viteză mai mică, maşina va frâna singură până la acea viteză pentru a păstra distanţa prestabilită. Un sistem prezent pe Volvo este capabil şi să oprească de tot maşina (la