Oamenii mint mai mult în mesajele trimise pe telefoanele mobile, decât în viaţa reală, arată un studiu al Universităţii British Columbia (Statele Unite).
Cercetarea a fost realizată pe un număr de 170 de studenţi care au participat în scenarii de tipul „pieţei bursiere", în care unii erau cumpărători şi ceilalţi brokeri. Studenţii au fost rugaţi să realizeze interacţiuni prin patru forme diferite de medii de comunicare: mesaje text, convorbiri telefonice, apeluri video şi faţă în faţă. Pentru a încuraja interacţiunile, studenţilor cu cele mai bune performanţe le-au fost promişi 50 de dolari. Cu toate acestea, „acţiunile" vândute aveau probleme: ele urmau să-şi piardă valoarea la jumătate.
După ce aceste scenarii au fost duse la bun sfârşit, cercetătorii au analizat care forme de comunicare duceau la mai multe minciuni. Cumpărătorii de acţiuni au raportat că mesajele text erau cu 95% mai înşelătoare decât cele video şi cu 31% mai mincinoase decât interacţiunile faţă în faţă. Acest lucru înseamnă că brokerii s-au simţit mai relaxaţi în momentul când îşi minţeau partenerii de afaceri prin mesaje text.
Cei înşelaţi prin mesaje, mai furioşi decât ceilalţi păgubiţi
De asemenea, oamenii care au primit mesaje text au fost şi mai furioşi decât ceilalţi. Astfel ei au fost cu 20% mai nervoşi decât cei minţiţi faţă în faţă şi cu 47% mai mult decât cei înşelaţi prin convorbiriile video.
Cei care au realizat studiul au declarat pentru mashable.com că studiul se poate aplica şi în viaţa reală, dând un exemplu de acum câţiva ani când o firmă a dat afară mai mulţi angajaţi prin intermediul e-mailului, iar furia a fost extrem de mare.