Anul 2011 poate fi considerat anul reţelelor sociale şi cel în care Facebook a devenit cu adevărat un fenomen mondial. Reţeaua lui Mark Zuckerberg a ajuns la un număr de peste 800 de milioane de utilizatori, anul viitor va fi cotată la bursă. Ultimul studiu comScore, una din cele mai importante firme de analiză, a arătat că în 2011 utilizatorii de internet au petrecut unul din cinci minute online pe Facebook.
Luna cea mai populară pe reţelele sociale a fost octombrie, când jumătate din populaţia internaută a lumii a accesat Facebook-ul. Astfel, 82% din internauţi au verificat platforma socială. Cifra înseamnă 1,2 miliarde de utilizatori.
În aceeaşi lună, Facebook a avut 55% din audienţa globală şi a reprezentat unul din şapte minute petrecute online şi trei din patru minute pe reţelele de socializare. Astfel, platforma lui Mark Zuckerberg şi-a menţinut dominaţia absolută.
Cum a crescut Twitter?
Pe fondul revoltelor din întreaga lume şi a dezvoltării platformelor de microblogging, care au devenit adevărate surse de ştiri pentru unii jurnalişti, Twitter a avut o evoluţie pozitivă în 2011. Platforma a ajuns la unul din zece minute petrecute online, înregistrând o creştere de 59% faţă de anul trecut. De asemenea, şi alte site-uri de microblogging au devenit populare, mai ales în funcţie de regiune.
Site-ul chinez Sina Weibo a crescut cu 181% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, fiind plasată în octombrie pe locul 10 în rândul reţelelor sociale. O platformă interesantă şi de cultură de internet, Tumblr, unde utilizatorii postează lucruri mai artistice, dar şi statusuri diverse, a înregistrat un plus de 172% faţă de anul trecut.
Israelul, lipită de reţelele sociale
Cu toate că tinerii cu vârste cuprinse între 15 şi 24 de ani reprezintă în continuare cel mai important segment de vârstă pe internet, cu o medie de opt ore petrecut