Sud-coreenii i-au întrecut pe americani în vânzările de smartphone-uri în 2011, dar Sărbătorile ar putea readuce Apple în top.
„Pentru Europa, trimestrul al patrulea nu mai este marcat de obişnuita nebunie de Sărbători. Problemele economice fac ca utilizatorii să fie mai pretenţioşi", a declarat Carolina Milanesi, analist la firma Gartner. În acest context, dificil din punct de vedere economic, specialiştii au estimat că în ultimul trimestru din 2011 se vor vinde peste 140 de milioane de telefoane inteligente. Liderii absoluţi sunt Samsung şi Apple, iar Nokia, HTC şi Research in Motion (producătorul BlackBerry) doar strâng firimiturile.
În privinţa acestora din urmă, analiştii nu sunt prea încrezători. „E vorba practic de familia iPhone şi de familia Samsung Galaxy. Numai acestea zboară de pe rafturi. Restul strâng ce a mai rămas", a declarat un specialist de la firma de analiză Strategy Analytics.
De altfel, 2011 a marcat modificarea radicală a pieţei de telefoane mobile, trimestrul trei fiind cel când producătorul sud-coreean Samsung a ajuns pe primul loc în topul vânzărilor de smartphone-uri. Apple a replicat cu iPhone 4S, dar rezultatele bătăliei finale vor apărea abia la începutul lui 2012, când producătorii vor face bilanţul vânzărilor. Sud-coreenii au mizat pe cele două nave amiral - Samsung Galaxy SII şi Galaxy Nexus -, în timp ce Apple a avut succes cu noul 4S. Potrivit Reuters, firma fondată de Steve Jobs estimează că vânzările din perioada Sărbătorilor de iarnă vor ajunge la aproape 28 de milioane de unităţi, o creştere de 70% faţă de trimestrul IV al anului trecut.
În acelaşi timp, deşi lider la numărul total de terminale vândute, Samsung nu reuşeşte să rivalizeze cu americanii în ceea ce priveşte vânzările individuale. Astfel, Galaxy SII, cel mai apreciat produs al asiaticilor, a ajuns anul acesta la 10 milioane de bucăţi vândute,