Perioada Sărbătorilor de iarnă este una dintre cele mai puţin active pe internet.
Astfel, conform datelor oferite de firma de telecomunicaţii britanică Sky, familiile preferă să stea la masă, să deschidă cadouri sau să se uite la televizor, decât să acceseze internetul.
De Crăciun, în momentul de apogeu, traficul este cu 27% mai redus decât într-o zi obişnuită, iar numărul de date descărcate este cu 20% mai mic. Cifrele Sky arată un tipar clar. Începând cu ora 7.00 dimineaţa, traficul începe să crească pe 25 decembrie, atingând apogeul până la prânz, când începe să scadă constant. Acest lucru este reflectat de tipicul zilei de Crăciun, când, după masa de prânz, urmează vizitele rudelor, deschiderea cadourilor şi alte momente festive. Traficul creşte după deschiderea cadourilor, mai ales că o mare parte sunt gadgeturi, care sunt testate până în miez de noapte, când traficul începe să scadă iar.
Avantaj pentru TV
În clasamentul zilelor „tăcute", sărbătoarea este urmată în spaţiul virtual de Revelion şi de prima zi a anului. Principala activitate în această perioadă este „vânarea" ofertelor la cumpărături online, relatează cotidianul „The Daily Telegraph".
Scăderea înregistrată în mediul online înseamnă un avantaj pentru televiziuni. Astfel, Crăciunul rămâne în continuare cea mai productivă la nivelul audienţei televiziunilor. În medie, audienţele cresc cu 22% în momentul când familiile se strâng în jurul mesei de Crăciun.