Fără niciun aviz de la Ministerul Mediului, un tronson din Riviera Tomisului (şoseaua de coastă) este construit chiar pe plajă, aprape de apă.
Italienii de la Fin.Co.Ge.Ro. (Finanzare a Construzioni Generali Reunite Organizate) Catania - Italia nu au mai avut răbdare să obţină de la Ministerul Mediului şi Administraţia Porturilor Maritime avizele necesare construirii şoselei. Oricum, şansele de autorizare ar fi fost reduse, din moment ce drumul a fost împins chiar pe buza mării, pentru a face posibilă extinderea cartierului rezidenţial de lux. Plaja Mării Negre este domeniu public inalienabil al Statului Român. Aşa că, pentru a da impresia că plaja a rămas intactă, constructorii au acoperit cu nisip o parte din terasamentul şoselei.
Lucrări mascate
Investiţia derulată de Fin.Co.Ge.Ro. face parte din proiectul „Programul de dezvoltare edilitară urbană a municipiului Constanţa - Faleză Nord Mamaia". Documentaţia depusă de societatea italiană are drept argument consolidarea malului, însă, în realitate, lucrările vizează baza pentru şoseaua de coastă, care nu a obţinut autorizare de la Ministerul Mediului.
Proiectul a fost realizat de firma Kalinia, cunoscută mai ales datorită nenumăratelor proiecte pe care le-a întocmit pentru municipalitate. Primăria Constanţa a eliberat autorizaţia de construire fără niciun fel de probleme.
Conform proiectului, şoseaua va avea o lăţime de 14,5 metri, taluzul drumului - 6 metri, iar plaja de minimum 35 de metri. Or, constructorul italian a împins drumul până la buza mării, pentru a putea extinde la maximum zona rezidenţială. Modificarea proiectului este nu numai ilegală, dar şi foarte periculoasă, procesul de eroziune al mării putând oricând să înghită şoseaua.
Autorităţile dorm liniştite
Viceprimarul Constanţei, Decebal Făgădău, susţine că "firma Fin.Co.Ge.Ro. execută doar lucrările pentru car