O vacanţă de 8.000 de euro, un inel cu diamante în valoare de aproape 2000 de euro şi o rochie de seară de 1500 de euro sunt cele mai scumpe cadouri cumpărate online de către români. Românii au comandat şi plătit online înainte de Crăciun cadouri de pe site-urile de reduceri, bilete de avion şi vacanţe de ultimă oră, diverse servicii şi bilete la concerte sau spectacole.
Astfel, potrivit unui raport ePayment, în perioada 1-25 decembrie 2011, românii au achiziţionat online predominant cupoane de pe site-urile de reduceri (19% din totalul tranzacţiilor), bilete de avion şi vacanţe (18% din totalul tranzacţiilor).
Pe locurile următoare în top se clasifică serviciile (8%) şi produsele din categoria divertisment (bilete la spectacole) cu o pondere de 4%.
Totodată, în perioada 1-25 decembrie 2011 numărul tranzacţiilor a crescut faţă de intervalul de timp similar din 2010 cu aproape 18%, deşi tendinţa de a cumpăra mai mult online în noiembrie decât în luna decembrie s-a menţinut şi în acest an.
În ansamblu, de la an la an se observă o tendinţă de creştere a numărului de cumpărători care aleg să achiziţioneze online cadourile de Crăciun pentru cei dragi, tendinţă reflectată atât de volumele tranzacţionate, cât şi de numărul comenzilor efectuate. Cumpărătorii înţeleg acum avantajele achiziţionării şi plăţii online: rapiditate, confort, ofertă variată de produse, preţuri de multe ori mai mici.
"Internetul nu poate înlocui sentimentul de goană după cadouri, aşa cum îl poate resimţi oricine a fost la cumpărături în magazinele tradiţionale, înainte de Sărbători, dar este, cu certitudine, un mediu unde poţi găsi mai multe produse în acelaşi loc, unele fiind prezente doar online şi unde scapi sigur de aglomeraţie. Mai mult, poţi să joci liniştit rolul de Moş Crăciun secret pentru familie şi prieteni, informaţiile despre produsele cumpărate fiind cuno