Toyota Corolla a fost, şi anul acesta, modelul care a strâns cei mai mulţi clienţi la nivel mondial. O \"dubiţă\" obscură din China s-a strecurat pe podiumul acaparat de autoturisme asiatice.
1 /.
Surprinzător sau nu, primele trei autoturisme din 2011, după numărul de clienţi adunaţi la nivel mondial, provin din Asia. Din Japonia, Coreea de Sud şi China, mai exact.
Pentru a evidenţia deplin dominaţia estului îndepărtat, cinci din cele zece maşini intrate în top aparţin producătorilor din această parte a lumii.
Industria auto din Statele Unite onorează clasamentul întocmit de revista americană "Forbes" cu trei modele. Bătrânul Continent are doi reprezentanţi, aparţinând aceluiaşi constructor.
Luptă strânsă, la vârf
"Japoneza" Toyota Corolla (asamblată în 15 ţări şi distribuită pe 140 de pieţe!) a rămas şi în acest an – chiar dacă de puţin – modelul cu cele mai consistente vânzări în întreaga lume.
Graţie celor 1,02 milioane de unităţi estimate a fi livrate.
Hyundai Elantra (sau Avante, cum este cunoscut în ţara de origine, Coreea de Sud) a venit tare din urmă, până pe doi, contabilizând 1,01 milioane de comenzi.
Cele două sunt, de altfel, singurele modele care se pot lăuda cu cel puţin un milion de clienţi.
Interesant este faptul că, în urmă cu doi ani, Hyundai Elantra nu figura în Top 10.
Curiozitatea 2 în 1
Ultima poziţie a podiumului este ocupată de o obscură "dubiţă" chinezească – Wuling Sunshine – care va încheia anul, potrivit estimărilor, cu 943.000 de unităţi comercializate.
Cel mai "vânat" automobil produs şi vândut în Republica Populară vine cu o propunere de tipul 2 în 1 – în funcţie de necesităţile proprietarului şi cu transformări minime).
Wuling Sunshine poate fi utilizat atât ca monovolum (în