În fiecare an, internetul aduce în atenţia publicului noi simboluri culturale, cunoscute sub numele de memes. Acestea pot fi imagini, mesaje sau filmuleţe, care sunt răspândite de-a lungul anului de la utilizator la utilizator, devenind virale.
Anul acesta, noi astfel de mesaje au fost introduse pe internet şi propagate în întreaga lume. Unele sunt inspirate de evenimente reale, altele sunt pur şi simplu nişte glume care au prins la utilizatori. Iată mai jos o listă cu cele mai populare meme-uri din 2011, realizată de revista "Time":
1. „We are the 99 percent" (Noi suntem cei 99%)
Rareori un eveniment real devine inspiraţie pentru un meme. „We are the 99 percent" îşi are originea în mişcarea „Occupy Wall Street" şi vorbeşte despre oamenii normali, cei din toate clasele societăţii. Îniţial un blog a fost creat (http://wearethe99percent.tumblr.com/) unde oameni normali postau poze cu ei în ipostaze banale, însoţite de mesajul „Noi suntem cei 99%". Pozele au o mare încărcătură spirituală. Într-unele din ele studenţii vorbesc despre împrumuturile pe care le-au făcut şi pe care nu le pot returna, iar multe mesaje spun „Nu vrem caritate, vrem doar o şansă".
2. Planking
Nimeni nu a putut prezice că un joc atât de simplu va deveni atât de popular şi uneori mortal. Apărut prima dată în Australia şi numindu-se „Jocul în care stăm culcaţi", plankingul se petrece atunci când cineva stă cu faţa şi burta în jos, braţele pe lângă corp şi planează între două suprafeţe sau în timp ce cade în apă. Cele mai populare imagini au fost cele în care oamenii stăteau în poziţie de planking în locuri unde nu se putea face aşa ceva în mod normal: un teren de fotbal, o pistă de bowling sau pe bara unui balcon. În Australia un om a murit încercând ultima cascadorie, în timp ce prietenii lui încercau să-i facă o poză. Dar plankingul a e