Transportul rutier de mărfuri se desfăşoară de o lună în absenţa oricărui act legislativ care să prevadă amenzi pentru şoferii profesionişti ce nu respectă prevederile legale. Vechile amenzi au fost abrogate, iar alte noi nu au fost încă stabilite.
Este vorba de transportul de persoane cu vehicule cu o capacitate de peste nouă locuri şi cel de marfă, cu camioane cu masă maximă autorizată totală de peste 3,5 tone.
Fie că e vorba de şoferii care îşi încarcă autovehiculele cu mult peste limita admisă pe şosele noastre, distrugîndu-le (limita acceptată pe osie e cuprinsă între 9,5-şi 11,5 tone, în funcţie de drum, sau este de 40 de tone pe întregul vehicul), fie că supraîncarcă microbuzul sau că circulă fără nicio licenţă sau document de transport, toţi scapă basma curată în caz de control rutier.
Sancţionaţi vor scăpa şi şoferii profesionişti ce continuă să folosească non-stop DN1, în pofida faptului că restricţiile impuse le interzic circulaţia pe Valea Prahovei în zilele lucrătoare în intervalul orar cuprins între ora 6 dimineaţa şi 10 seara.
La începutul lunii trecute Guvernul a abrogat vechiul act legislativ care reglementa această activitate şi stabilea inclusiv sancţiunile în caz de încălcare a legii.
Ordonanţa a fost aborgată pentru a fi realizată alta nouă care să alinieze legislaţia românească în domeniu la mai multe regulamente europene.
Potrivit ultimului document, OG 27/2011, la o lună de la adoptarea normelor de aplicare a acestora, Guvernul trebuia să realizeze o nouă hotărâre care să stabilească şi sancţiunile aplicare în caz de încălcare a prevederilor.
Hotărârea care stabileşte sancţiunile trebuia emisă până în data de 4 ianuarie 2012. Celor 30 de zile scurse din momentul aborgării fostei ordonanţe li se adaugă zilele care vor trece până când Executivul va adopta hotărârea promisă. Până atunci, şoferii profesioniş