Guvernul Franței intenționează să mărească, din nou, taxa pe vânzări, înainte de scrutinul prezidențial din aprilie pentru a compensa scăderea contribuțiilor sociale ale companiilor, conform declarațiilor de marți ale miniștrilor. Prin reducerea contribuțiilor companiilor la fondurile sociale se dorește creșterea gradului de competitivitate a companiilor franceze. Opoziţia susţine însă că majorarea TVA va lovi puternic în consum, unul dintre principalele motoare de creştere ale economiei franceze.
Miniștrii au prezentat această creștere a taxei, creștere care va veni peste o planificată mărire a valorii minime a taxei pe valoare adăugată, drept un fel de „majorare socială a TVA”. Asta pentru ca se va putea micşora contribuţiile companiilor sociale plătite acum de angajatori, ceea ce ar creşte competitivitatea acestora, stimulând astfel activitatea economică. Astfel că, măsura de creştere a TVA-ului este prezentată ca un demers benefic pentru economia naţională, sperându-se că majorarea va fi acceptată de electorat, anunță CNBC.
„Vom introduce o mărire socială a TVA-ului, și o vom face înainte de algeri”, a declarat, marți, Valerie Pecresse, ministrul Bugetului și purtătorul de cuvânt al guvernului, în cadrul unui interviu radiofonic pentru Info radio.
Nu este, însă, clar, cu cât va crește TVA-ul. În prezent, rata standard a taxei pe valoare adăugată este de 19,6%.
Nicolas Sarkozy, președintele Franței, care, însă, este pe locul doi în sondaje înainte de alegeri și se află sub tir continuu din partea rivalilor pentru faptul că nu a putut să împiedice creșterea șomajului și a datoriei publice, a menționat această măsură în cadrul discursului de Anul Nou. În opinia sa, costurile generosului sistem francez de asistență socială nu trebuie să fie suportate doar de piața muncii.
Prin creșterea TVA-ului, produsele de import vor putea contri