Daily Mail, ABC News şi multe alte publicaţii internaţionale, la care s-a adăugat şi presa naţională, au făcut public răspunsul dat de companie clientului care pretinde că a găsit un şoricel într-o doză de suc: "Nu poţi să găseşti un şoarece în Mountain Dew pentru că băutura îl dizolvă".
Ronald Ball, originar din Illinois, povesteşte că s-a simţit rău şi a început să vomite de-ndată ce a băut dintr-o doză de Mountain Dew cumpărată de la un automat de la slujbă. Americanul a golit restul de băutură într-un pahar şi a rămas perplex când a văzut că în doză zăcea corpul fără suflare al un şoricel. Bărbatul afirmă că a sunat la un număr de telefon imprimat pe cutie şi la scurt timp a apărut un angajat al companiei, care a ridicat "dovada moartă" şi făcut-o dispărută. Un comunicat al Pepsi susţine însă că acest lucru este imposibil deoarece un expert angajat de companie a demonstrat că aciditatea băuturii e atât de puternică încât ar fi dizolvat şoarecele şi l-ar fi transformat într-un jeleu, conform presei internaţionale.
Declaraţia oficială a Pepsi nu face decât să confirme legenda care circulă de ani buni pe internet ,că băuturile acidulate de tip cola pot dizolva o bucată de carne în numai câteva zile.
RL a declanşat un experiment prin care să lămurească o dată pentru totdeauna cât e mit şi cât e adevăr în această poveste.
Fiindcă a introduce un şoricel într-o sticlă de suc e un pic bizar (şi ar stârni mania apărătorilor drepturilor animalelor), RL a folosit pe post de "şoricel" bucăţi de carne de vită, de porc şi de pui de mărimea unor şoricei, pe care le-a introdus în 31 de sticle de Mountain Dew. Pentru a nu dezavantaja o anume marcă de suc, RL a introdus bucăţi de carne şi în sticle cu Pepsi Cola, Coca Cola, Sprite, Fanta, Lipton, Nestea, Cappy, Kinley. Fiindcă orice experiment (aproape) ştiinţific respectabil foloseşte şi nişte prob