Podul din beton este singurul care va asigura accesul auto dinspre latura de vest a fortificaţiei de secol XVIII din Alba Iulia. Deocamdată, a fost montată structura de rezistenţă a construcţiei.
Lucrările de scoatere la lumină a zidului de vest al Cetăţii Alba, distrus în 1921, când s-a ridicat Catedrala Încoronării, presupun şi realizarea a trei poduri care să facă legătura cu centrul fortificaţiei.
În lucru este construcţia din beton destinată traficului auto de pe strada Nicolae Iorga, ridicată peste şanţul vestic al fortificaţiei.
Pod rutier de 500 de tone
Muncitorii de la Grup Corint, firma ce a câştigat licitaţia de execuţie a proiectului, au montat pilonii şi cele 15 grinzi din beton, amplasate pe trei rânduri.
Podul rutier va avea o lungime de 36 de metri. „Grinzile din beton de pe lateralul viitorului pod rutier au 27 de tone, fiecare.Structura din beton a fost fixată cu ajutorul unei macareale cu o eroare de sub un centimetru. În final, podul va avea o greutate proprie de 500 de tone“, a precizat Emanuel Drăguşin, purtătorul de cuvânt al Grup Corint.
Lucrările la construcţia rutieră vor fi reluate în primăvară, când vor fi adăugate elementele de suprastructură.
Cick pe poză pentru FOTOGALERIE
Două poduri pietonale în lucru
În paralel, se lucrează şi la podurile pietonale din lemn. În lucru, este construcţia care va lega Porţile a IV-a şi a V-a, dar şi cea din apropierea clădirii în care funcţionează Arhivele Statului, chiar în faţa Porţii a VI-a fortificaţiei, aflată acum în proces de restaurare.
Însemnările istoricilor arată că pe aici a intrat în 1919, Regale Ferdinand în Cetatea din Alba Iulia, în timpul primei vizite pe care a făcut-o în Transilvania după Marea Unire. Într-o poză de epocă păstrată la Muzeul Naţional al Unirii este surprinsă maşina cu care a venit Suveranul,