Low-costul Wizz Air ar putea depăşi pentru prima dată compania aeriană de stat Tarom la numărul de pasageri transportaţi anul trecut, după cinci ani de la intrarea pe piaţa locală, perioadă în care operatorul ungar şi-a dezvoltat constant reţeaua de rute şi a deschis mai multe baze în ţară.
Avioanele Wizz Air au transport din şi înspre România 2,7 milioane de pasageri în 2011, cu 29% mai mult ca în anul anterior, potrivit oficialilor companiei. Tarom nu a făcut publice datele cu privire la numărul de pasageri, însă ţinta companiei era să atingă un trafic de 2,4 milioane de pasageri anul trecut. Până la închiderea ediţiei, ZF nu a primit un răspuns de la Tarom la solicitarea trimisă privind traficul pe 2011.
"În ciuda provocărilor mediului macro-economic, creşterea înregistrată de Wizz Air a fost una dintre cele mai mari din industria aeriană europeană. 2011 a fost un an important pentru Wizz Air în România prin deschiderea bazei operaţionale de la Târgu -ureş", a declarat József Váradi, CEO-ul Wizz Air.
Low-costul a avut o evoluţie accelerată pe piaţa românească. Wizz Air a ajuns de la 17.000 de pasageri transportaţi în 2006 în România la un trafic de 2,1 milioane de pasageri în 2010 şi 2,7 milioane de pasageri anul trecut.
Pe de altă parte, compania aeriană de stat Tarom a reuşit să bifeze 2,1 milioane de pasageri în 2010, estimând pentru anul trecut o creştere la 2,4 milioane de pasageri, după ce a lansat mai multe promoţii la biletele de avion.
Dacă ungurii de la Wizz Air au afirmat de mai multe ori că businessul lor în România este pe profit, compania de stat a finalizat ultimii doi ani pe pierderi. La 78,9 milioane de euro s-au ridicat pierderile în 2010, după ce în 2009 compania publica tot un rezultat negativ de 55 milioane de euro. La venituri însă, Tarom stă mai bine decât low-costul Wizz Air, afacerile ridicându-se la 306 mili