Un scandal similar cu cel de la Secţiile de Poliţie 1 şi 3 din Capitală a izbucnit în vara anului 2003. Atunci, Secţia 5 de Poliţie din Bucureşti a rămas aproape fără niciun angajat, după ce zeci de poliţişti au fost reţinuţi, întrucât ar fi fost implicaţi în furtul de combustibil şi ar fi asigurat protecţia unor infractori. În total, 46 de poliţişti şi jandarmi au fost săltaţi la vremea respectivă.
Conform DNA (PNA, la acea vreme), în perioada 2001-2002, poliţiştii au pretins şi au primit, în mod repetat, de la două grupări infracţionale ce sustrăgeau produse petroliere din conducte, benzina şi diverse sume de bani. În schimb, poliţiştii le-au asigurat hoţilor „paza şi protecţia".
Cele două grupări de hoţi din conducte şi-au „cumpărat" astfel liniştea: poliţiştii interveneau pentru ei ori de câte ori se punea problema cercetării lor penale.
Primele arestări în cazul poliţiştilor benzinari au fost făcute la 21 aprilie 2003. La acea dată a fost arestat Ion Dascalete, gestionar la staţia PECO Chitila, şi membru al clanului Duduianu.
Odată cu el au fost arestaţi şi trei politişti din cadrul Secţiei 5. Au urmat alţi 15 poliţişti din cadrul aceleiaşi secţie din Capitală, arestaţi în mai 2003. Anchetatorii îi acuzau de luare de mită şi favorizarea infractorului. Conform procurorilor, poliţiştii încasau între 100 şi 1.000 de dolari pe tona de combustibil furat din conductele Petrotrans.
Potrivit anchetatorilor, politistii corupţi, peste 35 de oameni ai legii din totalul de 50 cât numara Secţia 5 de Politie, asigurau paza şi protecţia hoţilor şi însoţeau transporturile de combustibil furat. Prejudiciul se ridica la peste 7 miliarde de lei. Aceasta afacere a zdruncinat din temelii conducerea Poliţiei Capitalei şi a Brigăzii de Combatere a Crimei Organizate din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române.
Totul a început în 2000,