Patronii firmelor de taxi au ajuns cu ameninţările până la Primăria Capitalei, pentru a fi siguri că nu-şi pierd licenţa. Alţii, ca să reziste, practică “cerşetoria pe patru roţi”.
„Transportul fără licenţă este infracţiune! Astfel de taximetrişti pot face închisoare dacă îşi desfăşoară activitatea astfel, şi în formă continuată“, precizează Ion Dedu, directorul Direcţiei de Transport a Primăriei Capitalei, cea care eliberează licenţe pentru taximetrişti în Bucureşti. Situaţia există. Sunt mii de cazuri în Bucureşti, însă nimeni nu a făcut nicio zi de puşcărie pentru asta. Interesele financiare ale patronilor de taxi sunt uriaşe, iar bătaia pentru licenţe se face prin ameninţări şi ajunge până la escrocherii care au produs, de exemplu, 15 milioane de lei datorii către stat doar în 2011.
„Noi nu am mai prelungit licenţa firmelor care aveau datorii. Anul trecut am retras 400 de autorizaţii. Ne străduim să menţinem această activitate într-o zonă legală, pentru că oamenii nu mai au bani şi văd în activitatea asta o sursă de venit. Nu vă zic că s-au făcut presiuni şi asupra noastră din partea patronilor“, susţine Dedu.
Metode necurate
Acesta spune că multe dintre companii s-au spart şi şi-au mutat activitatea pe firme mai mici şi mai curate, pentru care au folosit autorizaţii vechi. Mai mult, au pus spre închiriere multe dintre autorizaţii. Ceea ce este ilegal. Însă nu poate fi probat în faţa instanţei decât cu flagrant.
Şi în cazul taximetriştilor care circulă cu acte în regulă prin Capitală situaţia este critică, susţine directorul, căruia i-au trecut pe la urechi multe dintre obligaţiile şoferilor care lucrează pentru un patron şi îşi riscă libertatea.
Astfel, mulţi sunt presaţi să nu aducă încasări prea mari, pentru că ar plăti ei din buzunare taxele şi impozitele rezultate din veniturile în plus. Sunt forţaţi să folosească quarţ-ul