Volumul comerțului electronic cu plata online a înregistrat la nivelul anului 2011 o creștere de 24% față de anul anterior, ajungând la valoarea de 158,9 milioane euro, conform datelor furnizate de Romcard.
Prin platforma ePayment a fost procesat un volum de 138,8 milioane de euro, lunile cu cele mai mari vânzări fiind mai, iunie și iulie când volumul tranzacțiilor s-a ridicat la aproape 14 milioane de euro lunar.
Creșterea realizată la nivelul anului 2011 a fost impulsionată de o serie de campanii și promoții desfășurate de jucătorii din industrie.
“Creșterea industriei este un fenomen natural, pe măsură ce industria evoluează și atrage tot mai mulți cumpărători iar acest trend va continua și în următorii ani. În 2011 însă, atât magazinele online, cât și procesatorii, băncile și emitenții de carduri au implementat campanii de încurajare a comerțului electronic, de comunicare a beneficiilor plății online, cu accent pe securitate și 3D Secure, precum și campanii de tip discount. i”, a declarat Cristian Herghelegiu, Country Manager ePayment, PayU Group.
Spre deosebire de alți ani, când doar anumite domenii înregistrau evoluții spectaculoase, în 2011 creșterea s-a manifestat în aproape toate domeniile.
“Dacă până de curând asistam la creșteri de 20-30-50% sau chiar mai mari în industrii consacrate, precum turism sau telecomunicații, în 2011 s-au înregistrat evoluții și pe alte tipuri de produse, cu utilizare recurentă, semn că are loc o diversificare semnificativă a coșului de cumpărături și că achizițiile online devin o obișnuință”, arată Marin Mitroi, Director General Romcard.
Astfel, în 2011, s-au înregistrat creșteri mari la flori - 29,62%, jucării - 23,38%, cadouri -21,26%, produse IT - 32%. Totodată, internetul se dovedește un canal foarte potrivit pentru organizațiile non-profit, donațiile online înregistrând o