Pe 14 şi 15 ianuarie, la Teatrul Metropolis din Bucureşti va fi prezentat în avanpremieră „Îngeri în America“, primul spectacol în două părţi de pe o scenă din România.
Considerate printre cele mai importante zece texte dramatice ale secolului trecut, cele două piese ale dramaturgului Tony Kushner, „Apropierea mileniului" şi „Perestroika", reunite sub titlul „Îngeri în America", vor fi pentru prima dată reprezentate integral în România, în direcţia de scenă a lui Victor Ioan Frunză. După ce, în 1998, Theodor Cristian Popescu a montat la Teatrul Nottara doar prima parte, de data asta noutatea absolută constă în faptul că Victor Ioan Frunză aduce pe o scenă autohtonă noţiunea de „teatru în serial".
Percepută la vremea la care a fost scrisă, la începutul anilor '90, drept un manifest al drepturilor culturii şi mişcării gay, piesa a fost distinsă în 1993 cu premiul Pulitzer şi de două ori cu Tony Award. Povestea tulburătoare a lui Kushner vorbeşte despre New York-ul anilor '80, când izbucneşte SIDA, iar problema homosexualităţii apare într-o altă lumină. Sorin Miron (stânga) şi Adrian Nicolae, scenă din repetiţie
În căutarea unui nou Mesia
Aşa cum a declarat pentru „Adevărul", Victor Ioan Frunză îşi propune să pună accentul, în spectacolul de la Metropolis, pe acele laturi ale textelor în care este dezvoltată dimensiunea religioasă. „Este o piesă religioasă, despre un Dumnezeu care e dorit, dar care a întors spatele omenirii, pentru că a văzut mult prea mult rău în jur, iar îngerii lui Dumnezeu coboară pe pământ în căutarea unui nou Mesia. Or, acest Mesia este un Mesia atipic, îl găsim acolo unde ne-am fi aşteptat mai puţin, după clişeele noastre, şi ăsta e unul dintre cele mai frumoase lucruri pe care le descoperi în acest text. Dincolo de problematica socială a minorităţilor, a orientărilor sexuale, e o piesă în care, paradoxal, cei care