Operatiunile de pe piata locala ale Discovery sunt foarte importante pentru reteaua globala de televiziune, Romania fiind a treia tara ca venituri in regiunea Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa (CEEMEA). In fata tarii noastre se afla Polonia si Rusia, a afirmat pentru Wall-Street.ro, Mark Hollinger, presedintele si directorul general al Discovery Networks International.
Hollinger se ocupa de dezvoltarea strategica si operatiunile Discovery Networks International, divizia internationala a Discovery, entitate care distribuie 23 de branduri media catre mai bine de un miliard de abonati, in 210 tari si teritorii din Europa, Orientul Mijlociu si Africa, Regiunea Asia-Pacific si America Latina.
El lucreaza pentru Discovery din 1990 si a venit pentru prima data in Romania la sfarsitul anilor '90 cand pe piata locala abia aparusera primele canale al companiei (Discovery Channel in 1997 si Animal Planet in 1998).
"Romania este o piata foarte buna pentru noi. Serviciile de televiziune platita au o acoperire foarte buna (aproximativ 78% dintre cele 7,3 milioane de gospodarii la nivel national au acces la televiziune, conform ANCOM), avem vanzari de publicitate si audiente care ne multumesc. Evident ca economia a fost intr-o perioada dura, dar investim pe termen lung si vom trece prin acest lucru. Piata locala este una dintre cele mai importante pentru noi in regiunea CEEMEA (Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa)”, afirma Mark Hollinger.
Romania este a treia tara in zona CEEMEA in privinta veniturilor, dupa Polonia si Rusia.
Discovery Romania a avut o cifra de afaceri de circa 6,12 milioane de euro si un profit net de circa 1,13 milioane de euro in 2010, potrivit Ministerului de Finante.
Biroul local al Discovery a fost deschis in 2006. Totodata, de la Bucuresti sunt coordonate operatiunile