Dacia Lodgy • Uzina Renault din Tanger va produce noul Dacia Lodgy începând de saptamâna viitoare • Aproximativ 85% din productie merge la export în Europa • Productia în Maroc aduce o serie de avantaje pentru Grupul Renault-Nissan • Marocanii nu le cer francezilor nici o taxa la export si nici un impozit pe profit timp de cinci ani
Dacia Lodgy va intra în productie saptamâna viitoare la uzina Renault din Tanger, informeaza jurnalistii de la Le Figaro, citati de Gândul. Fabrica Renault din Tanger, întinsa pe 300 de hectare, a fost construita în baza unei investitii de 1.1 miliarde de euro si are 2.300 de angajati. Respectivii salariati sunt platiti cu 4.5 euro pe ora, cu 1.5 euro mai putin decât omologii lor din România si aproape cu 50% mai putin decât omologii lor din Turcia, anunta Le Figaro. Costul pe ora al unui muncitor al fabricii Renault din Franta este de 30 de euro, subliniaza aceeasi publicatie din Franta.
Francezii planuiesc o crestere treptata a productiei pentru noua lor uzina, anul 2012 având programata o cota de 60.000 de unitati. În 2013, uzina este asteptata sa produca 130.000 de unitati. Productia la noua uzina va demara îndata ce directorul de calitate al grupului Renault-Nissan va da unda verde pentru începerea productiei de masa. Patru luni mai târziu, uzina va produce si utilitare marca Dacia. O echipa de constructori lucreaza de zor la cladirea în care va fi produs înlocuitorul lui Logan, model care va debuta pe piata în 2013.
Productia în Maroc aduce o serie de avantaje pentru Grupul Renault-Nissan. Marocanii nu le cer francezilor nici o taxa la export si nici un impozit pe profit timp de cinci ani. În plus, Regatul Marocului a investit 60 de milioane de euro pentru a realiza o autostrada si o cale ferata pentru a conecta uzina cu portul Tanger Med, pe lânga centrul de formare de 8 milioane de euro. Tra