Consiliul Judeţean Timiş aproba, în vara anului trecut, o majorare substanţială de tarife pentru cei care îşi ţineau avioanele personale la Aeroportul Utilitar Cioca. Motivaţia : proprietarul unui avion de 120.000 de euro îşi permite să plătească o taxă lunară de 100 de euro. O parte din chiriaşii Aeroportului Utilitar, unde sunt garate 11 avioane personale, au fost nemulţumiţi de această majorare şi şi-ar fi exprimat intenţia de a pleca.
Tarife variabile
Consiliul Judeţean Timiş decidea, în august 2011, majorarea unor tarife percepute de Aviaţia Utilitară Timişoara, printre acestea numărându-se taxa aplicată deţinătorilor de avioane personale care îşi ţin aparatele de zbor la Aeroportul Cioca. Această majorare a nemulţumit o parte din chiriaşii Aeroportului, care şi-au manifestat intenţia de a pleca în altă locaţie.
În acest sens, reprezentanţii clubului aviatic timişorean A.S.A.L.T. nu au făcut un secret din faptul că se află în căutarea unei alternative la Aeroportul Utilitar Cioca, undeva în partea de sud a Timişoarei, unde nu ar exista interferenţe cu programul de zboruri al Aeroportului Internaţional “Traian Vuia” şi unde tarifele practicate sunt mai mici.
În întâmpinarea lor a venit Primăria Giroc, care a ajuns la concluzia că s-ar putea amenaja o pistă pentru zboruri utilitare uşoare, pe actuala păşune comunală din localitate, care e prea întinsă pentru numărul mult prea mic de animale care mai sunt crescute de localnici. Astfel, a fost înaintată Consiliului Local Giroc propunerea unui parteneriat public-privat, Primăria Giroc arătându-şi disponibilitatea, în varianta în care proiectul se va dovedi fiabil, de a investi în ceea ce se vrea a fi primul aerodrom privat din Timiş
Deşi conducerea Aeroportului Utilitar afirmă că majorarea de tarife nu a dus la plecarea unor “chiriaşi”, o serie de consil