Plăţile online cu carduri bancare au cumulat anul trecut o valoare de aproximativ 200 mil. euro, din care o sumă de 15 mil. euro a fost generată doar de cupoanele de reduceri, potrivit datelor publicate miercuri de furnizorii de servicii de plăţi electronice ePayment şi Mobilpay.
ePayment, cel mai mare furnizor de soluţii de comerţ electronic de pe piaţă, care lucrează cu procesatorul de plăţi Romcard, a anunţat că anul trecut "volumul comerţului electronic cu plata online a înregistrat o creştere de 24% faţă de anul anterior, ajungând la valoarea de 158,9 milioane euro. Prin platforma ePayment a fost procesat un volum de 138,8 milioane de euro, lunile cu cele mai mari vânzări fiind mai, iunie şi iulie, când volumul tranzacţiilor s-a ridicat la aproape 14 milioane de euro lunar". Datele anunţate de ePayment se bazează pe cifrele Romcard, dar nu includ şi activitatea altor jucători. ePayment, o companie înfiinţată de antreprenorul român Radu Georgescu, a fost preluată de grupul sud-african Naspers, numărul doi global în furnizarea de soluţii de comerţ electronic.
"Creşterea industriei este un fenomen natural, pe măsură ce industria evoluează şi atrage tot mai mulţi cumpărători, iar acest trend va continua şi în următorii ani. În 2011 însă, atât magazinele online, cât şi procesatorii, băncile şi emitenţii de carduri au implementat campanii de încurajare a comerţului electronic, de comunicare a beneficiilor plăţii online, cu accent pe securitate şi 3D Secure, precum şi campanii de tip discount", a declarat Cristian Herghelegiu, Country Manager al ePayment.
Pe de altă parte, compania locală Netopia Sistem - controlată de antreprenorul român Antonio Eram, care furnizează servicii de plată prin SMS şi cu cardul, a anunţat că a înregistrat anul trecut 1,4 milioane tranzacţii online cu cardul cu o valoare medie de 29 de euro. În total, MobilPay a procesa