GMP PR, una dintre cele mai mari agentii de relatii publice de pe piata locala, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 1,48 milioane de euro, in crestere cu 30% fata de 2010, a declarat pentru Wall-Street, Ioana Manoiu, managing partner al companiei.
Chiar daca nu face estimari in legatura cu evolutia afacerilor in acest an, Manoiu afirma ca este optimista, unul dintre motive fiind faptul ca din acest an agentia a inceput sa lucreze cu doi noi clienti.
GMP PR are 25 de angajati si gestiona 21 de conturi la finalul lui 2011.
Daca despre compania pe care o conduce afirma ca aceasta a inregistrat un avans semnificativ anul trecut, nu acelasi lucru il spune despre piata locala de relatii publice.
„Nu au fost cresteri spectaculoase, ci un nivel similar cu 2010. N-au crescut bugetele, dar au crescut numarul proiectelor si implicit volumul de munca. S-a redus numarul pitch-urilor. Din motive de costuri, clientii au preferat in 2011 sa nu schimbe prea des agentiile”, sefa GMP PR.
Piata locala de relatii publice a fost estimata la in jur de 25 de milioane de euro in 2011 de catre managerii din domeniu.
Ioana Manoiu (foto) spune ca 2011 a fost anul in care aproape toti clientii au inceput sa foloseasca retelele de socializare pentru brandurile pe care le reprezinta.
"Cred ca nu a existat niciun proiect oricat de mic, fara cel putin o componenta de social media. Nu stiu cat de mult clientii si-au dorit neaparat asta, dar s-au adaptat. Este un domeniu nou, cu o doza de imprevizbil si experiment mai mare decat alte zone ale comunicarii si a existat in primii ani reticenta. Daca in urma cu un an, aveam clienti care doar monitorizau social media si atat, astazi toti clientii GMP PR au avut cel putin un proiect pe zona de digital in ultimele sase luni".
De asemenea, daca in 2009 si 2010, agentiile au av