Se spune ca paza buna trece primejdia rea. Iar, in cele mai multe cazuri, asa si este. Cititi mai jos cum va pot ajuta calculatoarele in cazul unui dezastru natural si cum s-au protejat japonezii de la Fujistu in fata cutremurului din martie anul trecut, dar mai ales a valurilor Tsunami care au urmat.
Cel mai mare cutremur si totodata cel mai mare Tsunami care a lovit vreodata Japonia a dus la mii de morti si raniti, dar totodata a afectat sau chiar distrus foarte multe afaceri.
In cazul Fujitsu, unul dintre cele mai mari grupuri de tehnologie din lume cu aproximativ 170.000 de angajati, evenimentele din 11 martie anul trecut au afectat sase fabrici (vezi foto 1) situate in Tohoku, regiune aflata in partea de nord-est a Japoniei.
Acestea au reinceput sa lucreze la capacitate maxima in 20 aprilie, iar pierderile cauzate au fost estimate la circa 110 milioane de dolari pe anul fiscal 2010 care s-a terminat la 31 martie 2011
Compania a terminat anul fiscal anterior cu o cifra de afaceri de circa 54,5 miliarde de dolari si un profit net in jurul a 663 milioane de dolari.
Oficial Fujitsu: Nu este usor sa preconizezi ca ceva te va darma
“Am fost aproape in target. Businessul a mers mai bine decat ne asteptam”, a afirmat intr-un interviu cu presa din Romania, Satoru Hayashi, vicepresedinte executiv in cadrul boardului Fujitsu Technology Solutions, companie parte a grupului Fujitsu.
Din iunie 2010, Hayashi este totodata presedinte ale Consiliului de Business Japonez in Europa, o organizatie care reprezinta companiile japoneze la nivel european.
“Imediat dupa cutremur am primit telefoane din Europa. Oamenii credeau ca productia in Japonia ar putea fi oprita din cauza contaminarii cu radiatii si prima decizie pe care am luat-o a fost sa verificam nivelul radiatiilor pentru toate produsele care urmau sa plece din Japonia”