Achizitia masinilor noi este promovata in Romania printr-o masura luata de guvern: promulgarea unei noi legi. Dupa varianta Programului Rabla, de improspatare a parcului auto din tara noastra, Ministerul Mediului si Padurilor propune o noua varianta a taxei de poluare auto prin care masinile vechi ajung in multe cazuri sa coste mai putin decat taxa de poluare.
Legea privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, initiata de Ministerul Mediului si Padurilor a fost semnata de presedintele Traian Basescu si a aparut in Monitorul Oficial marti, 10 ianuarie. In 15 zile de la publicare, intra in vigoare, iar taxa auto de poluare va suferi cateva modificari. Acestea nu se vor reflecta in procedura de obtinere a certificatului de inmatriculare al masinii, ci in valoarea platita statului pentru noxele emise.
Noua lege stabileste ca taxa de poluare va fi platita, o singura data, atat pentru masinile noi, cat si pentru cele second-hand, care sunt inmatriculate pentru prima data in Romania, indiferent daca masina este produsa in tara sau in strainatate.
„Normele de punere in aplicare a legii nu au aparut inca. Urmeaza sa le primim in urmatoarele 15 zile, pana la intrarea in vigoare a legii. Deci nu stim exact cum va fi aceasta aplicata“, ne spune Mircea Florin Calin, directorul Directiei Generale a Finantelor Publice a Judetului Timis.
Potrivit legii, pentru autoturismele inmatriculate inainte de 2007, taxa de poluare va fi achitata la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor, in cazul instrainarii acestora, dupa ce intra in vigoare noua lege.
Calculul taxei este la fel pentru toate situatiile in care aceasta se achita: este calculata pe baza unor criterii ca tipul motorizarii, capacitatea cilindrica, emisia de dioxid de carbon si norma de poluare, dar este luata in calcul si deprecierea aut