The Group, cel mai mare grup de comunicare de pe piata locala, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri in jurul a 116,4 milioane de euro, mai mult cu aproximativ 7% fata de 2010, ca urmare a castigarii de noi clienti si, in unele cazuri, de majorarea bugetelor de promovare, a declarat Mihaela Nicola, cofondator si CEO al holdingului format din 17 agentii.
The Group lucreaza cu peste 80 de branduri, insa managementul nu spune niciodata public numele clientilor. In jur de 60% din businessul holdingului este generat de companiile multinationale si 40% de branduri apartinand companiilor autohtone.
Printre clientii castigati anul trecut se numara contul de media al Romtelecom, unul dintre cei mai mari operatori de telecomunicatii de pe piata locala, cu afaceri de circa 720 de milioane de euro in 2010.
Pe de alta parte, The Group a pierdut un singur client anul trecut, compania respectiva alegand sa lucreze cu agentia care ii gestioneaza contul la nivel international.
“Grupul a crescut si in 2011, am castigat noi pitch-uri (n.red. licitatii) si ne-am adaugat clienti in portofoliu, insa la capatul celor 12 luni am fost consumati cat pentru un deceniu. Caracteristica lui 2011 a fost aceea ca in raport cu anii trecuti am consumat foarte multa energie, s-au intamplat foarte multe lucruri in aceeasi unitate de timp. Au sporit exigentele clientilor legat de ceea ce isi doresc, de ritmul in care doresc sa se intample lucrurile si de nivelul de eficienta al fiecarui preoiect. Este un consum mai mare de timp si energie pentru aceleasi bugete sau pentru acelasi numar de proiecte si branduri”, afirma Miheala Nicola, CEO-ul unei companii cu aproximativ de 210 angajati.
Cei mai multi clienti si-au pastrat bugetele la nivelul din 2010
In ceea ce priveste evolutia bugetelor, managerul afirma ca cea mai mare parte a clientilor au pastrat n