In urma cu exact patru ani Eugen Saulea, fondatorul BIP Grup, una dintre cele mai mari companii locale de trade marketing si vanzari, aparea in aproape toate publicatiile de business pentru ca tocmai vanduse jumatate din business catre fondul britanic de investitii International Marketing & Sales Group Limited (IMSG). Iar acum este in aceeasi situatie pentru ca tocmai a incheiat a doua tranzactie, de data aceasta, cu americanii de la Spar.
Saulea mai negociase cu cei de la Spar Inc si inainte sa vanda BIP catre IMSG, insa la acel moment americanii investeau doar cunostinte in businessurile in care voiau actiuni, nu si bani. Astfel, Eugen Saulea, fondatorul BIP Grup, a ales in decembrie 2007 sa vanda jumatate din business catre IMSG, tranzactia fiind in jurul a circa 3,3 milioane de dolari.
La inceputul lui 2011 discutiile dintre BIP si Spar au reinceput pentru ca la finalul anului cei de la IMSG urmau sa iasa din actionariatul BIP.
Practic, pachetul detinut de britanici a fost revandut catre americanii de la Spar, grup cu afaceri de 35,5 milioane de euro in primele noua luni din 2011. Saulea nu s-a oprit aici si a mai cedat americanilor 1% din actiunile companiei cu o cifra de afaceri de 3,8 milioane de euro anul trecut.
O noua tranzactie in aproximativ o luna
Ba mai mult, le-a prezentat acestora un an doilea business, compania Pella Events care a fost infiintata in 2008 si care anul trecut a ajuns la venituri de 3,1 milioane de euro si in jur de 880 de angajati.
Iar acum este in negocieri cu acestia si cu un competitor european al Spar pentru vanzarea unui pachet din Pella Events, companie care are clienti precum Electrolux, Procter & Gamble, Kaercher, Bosch, Kraft Foods, Unilever, GlaxoSmithKline (GSK), Fabryo, Metro, Real, Carrefour, De Silva, Interbrands, Cristim sau Tymbark.
Spune ca in apro