Brainient, compania lansata de romanul Emanuel Gal (26 de ani) si care acum are sediul in Londra, a primit o finantare de 1,8 milioane de dolari de la un grup de investitori strategici, printre care si fondul de investitii ceh Credo Ventures, a anuntat compania.
Brainient este cunoscuta pentru lansarea in 2008 a unei platforme de publicitate pentru video online. Aceasta permite adaugarea a diferite optiuni prin care reclamele online pot deveni mai interactive.
Printre ceilalti finantatori se numara Atlas Venture (care au investit afaceri precum DataXu, AdSafe Media, OwnerIQ), Estag Capital (investitori in RevenueMax), Sherry Coutu si fondul 500 Startups.
Banii vor fi utilizati pentru a mari echipa, pentru a extinde birourile pe care compania le are in Londra si Bucuresti si pentru a deschide o noua filiala in New York.
In 2011compania a realizat peste 100 de campanii pentru clienti precum Samsung, Volvo, Canon, GetTheLabel si GlassesDirect.
Compania Brainient a mai obtinut o finantare de 800.000 de dolari in 2010 si una de 50.000 de euro in 2009, cand a castigat competitia britanica dedicata start-upurilor Seedcamp Week.
Cine este Emil Gal
Emil Gal are aproape 26 de ani, iar in urma cu 5 ani a terminat Facultatea de Matematica-Informatica, dupa cum afirma pe blogul personal.
A incercat sa infiinteze “o afacere” de cand avea zece ani cand realiza carti de vizita pentru profesori, dar primul business l-a lansat la 19 ani, acesta esuand dupa doi ani.
A lucrat la canalul de televiziune de muzica U, iar in vara lui 2007 a lansat BrainTV, una dintre primele televiziuni online locale, care a fost inchisa in 2008 din lipsa de fonduri pentru cheltuielile lunare de peste 10.000 de euro.
In 2008 a lansat Skimbit, un program de marketing afiliat (practica pe web prin care un comerciant rasplateste unul sau m