Accidentul navei Costa Concordia, care a naufragiat vineri seara in largul coastelor italiene, eveniment in urma caruia au murit sapte persoane, ridica semne de intrebare cu privire la siguranta navelor de mari dimensiuni destinate croazierelor.
Pe de alta parte, expertii spun ca aceste nave folosesc cea mai recenta tehnologie de siguranta si navigatie si prezinta putine riscuri pentru pasageri, in ciuda volumului, arata Washingon Post, citand AP.
Naufragiu in Mediterana: Capitanul vasului, arestat
Jurnalistii amintesc ca ancheta nu se concentreaza asupra designului navei sau a volumului sau, ci asupra capitanului Francesco Schettino, care este acuzat pentru omucidere multipla.
Nava a naufragiat dupa ce a lovit "un afloriment stancos", intr-o zona in care capitanul spune ca apa ar fi trebuit sa fie destul de adanca, potrivit hartiei nautice.
Carolyn Spencer Brown, editor al site-ului Cruise Critic, spune ca accidentul a fost legat de nerespectarea anumitor reguli, nu de proiectarea sau marimea navei. "A fost neglijenta", a acuzat aceasta.
Naufragiu in Mediterana: Inca o persoana salvata
William Wright, reprezentant al Royal Caribbean International si capitan al Oasis of the Seas, a declarat ca, in acelasi timp cu marimea, vine si siguranta. Comandantul a precizat ca aceste nave mari sunt mai stabile si ca au cele mai recente sisteme de navigatie.
Jack Hickey, un avocat din Miami, care practica drepul maritim de 32 de ani, a vorbit si despre cei care se ocupa de aceste tipuri de nave. El sustine ca echipajele navelor de croaziera fac cursuri de instruire privind functionarea barcilor de salvare, dar ca uneori acestia sunt depasiti de situatie.
Naufragiu in Mediterana: Cautarile supravietuitorilor au fost oprite
Accidentul navei Costa Concordia, ca