Tentativele de fraudă la plata online în magazinele care lucrează cu platforma de comerț electronic ePayment au fost în 2011 mai puține cu 15% față de anul anterior, iar cele mai multe tentative de fraudă au provenit din America, România şi Italia, potrivit datelor remise de ePayment.
În urma localizării persoanelor care au efectuat tentativele de fraudă a reieșit că aceștia provin din Statele Unite (33%),România (24%), Italia (8%), Marea Britanie (7%) și din alte țări precum Franța, Brazilia, Spania, Germania, Columbia.
Cardurile folosite în tentativele de fraudă au fost emise în proporție de 38% din Statele Unite, 21% din România, 10% din Italia, 10% din Marea Britanie. Restul cardurilor folosite în încercările de a depăși sistemul de securitate ePayment au fost emise din Franța, Australia, Germania, Brazilia și Canada.
În ceea ce priveste tentativele de fraudă, domeniile cele mai interesante pentru cei care au încercat să păcălească vigilența sistemului de securitate ePayment au fost: telecom (41% dintre încercări s-au îndreptat către acest domeniu, favorite fiind aici site-urile pentru reîncărcarea cartelelor prepay), servicii turistice (22%) și alte servicii (13%).
Cele mai puțin predispuse domenii la încercările de fraudare au fost retail IT&C, divertisment și plata de utilități, fiecare dintre ele însumând între 1 si 4% din totalul încercărilor de fraudă.