La nivel global, televiziunea şi internetul se află într-o competiţie strânsă. Chiar dacă canalele tradiționale se mențin în topul preferințelor consumatorilor, noile tehnologii câștigă teren și își majorează rata de penetrare, potrivit unui raport realizat de Deloitte pentru industriile de Tehnologie, Media și Telecomunicații (TMT).
„Tendințele actuale din industria media sugerează că temerile privind consecințele mobilității au fost – într-o oarecare măsură – nejustificate. Consumatorii apreciază în continuare televiziunea, care s-a adaptat bine la tehnologiile aferente Internetului. Raportul nostru arată că 95% dintre programele TV vizionate în 2012 vor fi urmărite în direct sau la maximum o zi de la difuzare”, a afirmat Ahmed Hassan, Managing Partner Deloitte Balcani și liderul echipei specializate în industriile TMT.
„Pe de altă parte, televiziunea se mută pe dispozitive manuale sofisticate, care pot fi ușor de manevrat în mișcare: posesorii de telefoane smart sau tablete vor urmări astfel cinci miliarde de ore de conținut TV, în 2012”, a completat Ahmed Hassan.
În contextul unui volum de vânzări estimate la 500 de milioane de unități de tablete și telefoane smart până la sfârșitul anului, industria publicității își menține interesul în această zonă – brandingul online este anticipat să crească cu 50%, la 20 de miliarde de dolari.
„Marketingul, de asemenea, consolidează tehnici tradiționale și de succes, dar adoptă și tehnici noi”, a spus Alina Mirea, Director Audit Deloitte România.
„De exemplu, sectorul cupoanelor achiziționate online – o adevărată lovitură a comerțului online la nivel mondial, dar și în România în 2011 – se va contura într-o nișă relativ mică, însă foarte bine definită. Pe de altă parte, noi tehnici (unele de-a dreptul controversate, cum este neuromarketingul) își găsesc tot mai mult loc în strategiile de ma