Conform cotidianului The Washington Post, compania fondată de Steve Jobs intenţionează să pătrundă pe piaţa educaţiei, unde ar putea revoluţiona industria manualelor şcolare şi introduce iPad-urile companiei în sălile de clasă - cu un profit giantic.
La 30 de ani după ce Steve Jobs a cerut - cu succes - o scutire de impozit pentru compania sa, care a donat în schimb milioane de computere Apple II şi Mac şcolilor din Statele Unite, actualul preşedinte al companiei, Tim Cook, reia strategia predecesorului său, promovând introducerea iPad-urilor atât în şcolile publice din New York cât şi la Universitatea Stanford.
De la lansarea pe piaţă a tabletelor, Apple a organizat mai multe demonstraţii pentru profesorii de şcoli primare şi licee, invitându-i pe aceştia (pe banii companiei) la sediul din Cupertino, California, pentru a le arăta posibilităţile oferite de tabletă în mediul educaţional. Desigur că pentru Apple acţiunea nu are numai scopul de a revoluţiona educaţia, ci şi de a atrage o generaţie întreagă de noi clienţi. Washington Post îl citează pe Carl Howe, directorul departamentului de analiză de piaţă a companiei Yankee Group, care declară că „Apple gândeşte de multă vreme că dacă reuşeşti să îi „prinzi" pe copii în şcoală, aceştia vor fi interesaţi de produsele tale şi mai târziu în viaţă".
Un iPad pentru fiecare elev
Printre proiectele actuale demarate de Apple se numără mai multe parteneriate cu instituţii de educaţie - cum ar fi cel cu şcolile din districtul Arlington, care au investit 420.000 de dolari pentru achiziţionarea de iPad-uri; acestea vor fi folosite pentru testele de capacitate de la începutul anului şcolar. 2.300 de alte şcoli au început să folosească iPad-ul pentru experimente, iar 1.000 de şcoli au iniţiat programe prin care fiecare elev să aibă iPad-ul personal. Conform Washington Post, la mijlocul anului trecut App