Reţeaua socială Facebook a introdus începând de azi 60 de aplicaţii speciale pentru noile profiluri „Timeline" care vor modifica radical experienţa utilizatorilor. Aceştia vor putea „citi", „găti" sau se vor „duce în excursie" împreună cu prietenii lor, transformând experienţele reale într-unele virtuale.
Această modificare vine la câteva luni după conferinţa f8 la care Mark Zuckerberg a anunţat modificările asupra profilurilor de Facebook şi noile aplicaţii care vor introduce conceptul de „împărtăşire fără oprelişti". Astfel, oamenii ar putea împărtăşi unele lucruri fără să realizeze, totul făcându-se automat prin implementarea aplicaţiilor în interiorul reţelelei sociale.
Atenţie sporită din partea utilizatorilor
De azi, utilizatorii au la dispoziţie aplicaţii de tipul Foodspotting, în care spun ce au gătit şi cum, Rotten Tomatoes, în care vorbesc despre filmele vizionate, TripAdvisor, în care dau sfaturi în privinţa locurilor prin care au călătorit. În curând, am putea asista la actualizări de tipul „Doi dintre prietenii tăi au fost la Madrid şi au scris impresiile lor", scrie „The Daily Mail".
Multe site-uri de specialitate recomandă o atenţie sporită începând de astăzi, deoarece aplicaţiile nu respectă neapărat setările de intimitate. Odată ce au fost „primite" în interiorul profilului, dezactivarea lor va fi dificilă. În plus, actualizările ar trebui să fie trimise nişat, în funcţie de interesele prietenilor, pentru a nu bombarda toată lista de prieteni virtuali cu „update-uri" despre orice lucru.
În plus, introducerea noilor profiluri va diferenţia utilizatorii în funcţie de interese. Conform Facebook, profilul unui pasionat de gastronomie va arăta diferit faţă de cel al unui împătimit al excursiilor montane, iar actualizările din partea prietenilor vor fi catalogate în funcţie de importanţă şi „potrivire", nu neapărat în funcţie d