În 2009, imediat după vânzarea pachetului final de 25% din Rompetrol, miliardarul Dinu Patriciu anunţa cu emfază că este momentul cel mai potrivit pentru a investi în retail, chiar dacă, din cauza crizei, consumul scădea.
La trei ani de la acel moment, cel mai bogat român negociază vânzarea sau asocierea lanţului de magazine Mic.ro către grupul 7 Eleven, cel mai mare lanţ de magazine de proximitate din lume, cu peste 43.500 de unităţi aflate în 16 ţări din lume.
"Negocierile cu 7 Eleven au început în toamna anului trecut şi au ca termen de finalizare luna martie 2012. Se discută despre o infuzie de capital în reţeaua Mic.ro de 60 de milioane de euro", au declarat surse din retail, citate de Mediafax.
Compania este, totodată, unul dintre cei mai importanţi retaileri independenţi de benzină din SUA. Înfiinţată în 1927 în Texas, 7-Eleven este controlată integral, începând din 2005, de compania Seven-Eleven Japan, înregistrată în Tokyo.
Furnizorii îşi vor banii, alţii cer chiriile
Mai mulţi furnizori au stopat livrările de mărfuri către lanţul Mic.ro din cauza datoriile acumulate, motiv pentru care rafturile magazinelor sunt pe jumătate goale în multe unităţi. De asemenea, în cazul mai multor magazine are chirii neplătite pe mai multe luni. Unii furnizori au început să se organizeze în asociaţii, pentru a avea mai multe şanse să recupereze banii.
"Noi ne ocupăm acum de crearea unei asociaţii a furnizorilor păgubiţi de Mic.ro. Aceştia au fost mulţumiţi de colaborarea cu lanţul de retail până în luna august, dar din septembrie au început să întârzie cu plăţile. Avem clienţi care de atunci nu au mai primit niciun ban", a declarat Carmen Creţu, avocat la Coltuc şi Asociaţii, societate care reprezintă zece firme care au de încasat bani de la magazine.
Patriciu deţine lanţurile Mic.ro, Minimax Discount şi Macro, prin intermediul companie