Pe o piaţă aglomerată, alegerea telefonului potrivit a devenit mai dificilă ca niciodată. Pe lângă preţ, sistemul de operare şi aplicaţiile integrate sunt cei mai importanţi factori.
În faţa standului de telefoane mobile, dispozitive de toate mărimile stau şi‑şi aşteaptă viitorii proprietari. Dar cele ieftine au încetat să mai fie fascinante pentru majoritatea cumpărătorilor, excepţie făcând doar cei cu un buget redus.
Vrei să te angajezi în IT? Una dintre cele mai mari companii de profil recrutează la Iaşi GALERIE FOTO
Funcţiile excepţionale ale telefoanelor de altădată nu mai impresionează pe nimeni: lanternă, şapte alarme şi posibilitatea de a introduce 300 de numere în agendă. „There's an app for that!" („Există o aplicaţie pentru asta" - n.r.), ar fi spus Steve Jobs, fondatorul Apple. Acum, piaţa de profil este dominată de telefoane inteligente, cu acces la internet, muzică şi filme.
Design reuşit sau gratuitate
La nivel mondial, creşterea vânzărilor acestor gadgeturi este fulminantă. Cota de piaţă a trecut de 30%, iar aceasta se îmbunătăţeşte în fiecare lună, după cum arată o analiză a firmei Gartner. Un studiu realizat în noiembrie 2011 a arătat că 27% din fotografiile făcute de oamenii din întreaga lume au fost realizate cu ajutorul unui telefon inteligent, faţă de 17% în 2010. Smartphone‑urile cuceresc lumea, iar alegerea unuia este tot mai dificilă. Opţiunile sunt diverse: iPhone, telefoane cu sistem de operare Android sau BBX (BlackBerry). „Excentricii" pot încerca un aparat cu software Windows sau Bada.
Potrivit unui sondaj realizat de publicaţia „Business
Insider" în SUA, 92% din respondenţi au declarat că şi-ar alege cel mai nou şi cel mai scump telefon, în cazul în care şi-ar lua un smartphone. Dar, în opţiunea de cumpărare, sistemul de operare are cea mai mare pondere. Astfel, 38,2% din