Încrederea consumatorilor se câştigă destul de greu, dar poate fi pierdută foarte uşor. Cel mai bine o ştiu companiile care au ajuns să aibă o reputaţie proastă.
Potrivit unui top realizat de “Business Insider”, companiile cu cea mai proastă reputaţie sunt:
1. Facebook
În ciuda faptului că Facebook are peste 800 de milioane de utilizatori, există multe persoane care sunt nemulţumite de serviciile acestei companii. Cele mai multe plângeri vin pe tema păstrării confidenţialităţii datelor personale. În comparaţie cu alte companii din social media, Facebook are cel mai mic grad de satisfacţie a clienţilor din America. Site-ul a iritat în mod repetat utilizatori, prin neglijarea informaţiilor cu caracter personal.
2. American Airlines
Compania-mamă ,AMR Corp, a intrat în faliment în noiembrie 2011. În urma acestui eveniment, practic, acţiunile companiei s-au devalorizat. Compania aeriană a obţinut recent cea mai proastă reputaţie din cauza serviciilor nu foarte bune. Compania este renumită pentru anularea multor zboruri.
3. AT&T
Cea mai mare companie de telecomunicaţii din Statele Unite, AT&T, a obţinut recent cel mai mic scor dat de JP Power pentru performanţa internetului wireless pentru clienţi. Compania AT&T a fost atacată atât de guvern cât şi de presă pentru ceea ce mulţi au văzut ca o încercare de a institui un monopol, prin preluare T-Mobile. Consumatori s-au temut că noua companie va avea o influenţă puternică asupra preţurilor.
4. Nokia
Cota de piaţă a smartphone-urilor Nokia a scăzut de la un trimestru la altul, astfel acţionarii au avut de suferit. Cel mai probabil Nokia îşi va pierde poziţia de lider al telefoanelor. Şi încrederea consumatorilor a fost foarte mult afectată. Potrivit Interbrand, valoarea brandului Nokia a scăzut cu 15% în ultimul an.
5. Goldman Sachs
Reputaţia proastă a Gol